Te besede izrekam z veliko mero obupanosti in žalosti, a tudi z iskrenim zavedanjem, da so še kako resnične. Dedci počasi, a zanesljivo izgubljamo na vseh frontah. Naša večtisočletna ježa v sedlu močnejšega spola se bliža neizogibnemu, neslavnemu koncu…
Skozi celotno človeško zgodovino smo dedci oblast, tako v privatnem kot v javnem življenju, trdno držali v svojih rokah. Korenine naše “nadmoči” so pognale v prazgodovini, kjer smo zaradi močnejše fizionomije lovili divjad, medtem ko so se ženske ukvarjale z nabiralništvom, skrbjo za dom in z vzgajanjem otrok. To nam je močno ustrezalo. Tistih enkrat na mesec smo se zbrali na pohodu, kjer se je enemu od nas že posrečilo sklatiti kakšno malo žverco ali pa smo skupaj zagnjavili kakšnega mamuta do smrti in dela je bilo konec. Meso smo si bratsko razdelili, prinseli domov vsak svoj kos in cel ljubi mesec smrdeči ter neobriti (zaželjeno!) mirno poležavali v svoji votlinici (ta navada se je zapisala med naše gene - od tu tudi prihaja današnje svaljkanje po kavču s pivom v eni in daljincem v drugi roki). Res, da se je tu in tam kakšen od nas med lovom na zverinjad tudi stegnil, a to žrtev smo bili pripravljeni sprejeti glede na “življenjski stil”, ki je prinašal tolikšne ugodnosti. Poleg tega smo vsled domnevne rizičnosti našega poklica zahtevali, da nam ženske strežejo. Saj veste, emocionalno izsiljevanje v slogu: “Tlele svojo glavo nosm naprodaj, da mate vi za jest, zato mi prmejduš takoj prnes unale bizonova rebrca semle!” In ženske so prinesle rebrca - z dojencem v eni in kuhavnico iz kosti v drugi roki.
Nato je prišel čas civilizacij in zgruntali smo, da v jamah sploh ni tako pametno živeti. Začeli smo graditi hiše, palače in gradove. In nismo več lovili. In ker nismo več lovili, si je bilo treba izmisliti nekaj drugega. Da seveda pokažemo, da nismo zastonj močnejši in da pokažemo, da smo še vedno šefi. Zato smo začeli mlatiti drug drugega. In ker je bilo sedaj bolj verjetno, da se z bojnega pohoda ne bomo vrnili, smo to počeli redkeje. Tako smo se enkrat na leto odpravili mikastit druge dedce (kar je pravzaprav že samo po sebi dokaj zabavno početje) in ob vrnitvi smo zopet zahtevali poslušnost in strežbo. In jo zopet tudi dobili.
Nekaj časa se nato ni kaj dosti spremenilo. Dobili smo sicer boljšo opremo za mikastenje in nekaj novih igrač, a razmerje med spoloma je ostalo enako. Kar je bilo za nas glavno.
Potem pa smo zaspali…
…in se zbudili v današnjem svetu. Iz sladkega dremeža v grozljivo nočno moro vsakega dedca. Babnice so si priborile enakopraven status.
In kar je še hujše - nehote smo ustvarili dobo, v kateri mišice sploh niso več prednost. Divjad lovijo le pijanci, v vojne se podajajo samo še avtodestruktivci in vso mikastenje je zreducirano na šport, kjer pa prosperirajo le najmočnejši. Torej smo v riti. Punce nas začnejo šišati že v šoli, nas pustijo zadaj v gimnazijah in nas dokončno ponižajo na fakultetah, kjer tako ali tako preživijo le redki primerki moške vrste. Nato dobijo boljše službe in so naše šefice. Zaradi česar trpi naš moški ponos in smo zagrenjeni.
Nič bolje ni v privatnem življenju. Ženske niso več prostovoljne gospodinje. Tako se moramo učiti neznanih veščin kuhanja, pomivanja in (najbolj bizarno) skrbi za otroke. Hkrati smo izgubili tudi dominatno pozicijo v spalnicah. Kar naenkrat se moramo truditi v posteljah!!!
Ker so se nam določeni vedenjski vzorci vtisnili v naš genetski zapis še iz časov, ko smo se še konstantno mlatili, se dedci še danes zajebavamo in sesuvamo tudi med sabo. V slogu - kdo ima boljši avto, kdo več denarja in kdo večjega tiča, kar nam zopet jemlje energijo in možnost hitrega zavihta nazaj v sedlo oblasti.
Ženske pa, medtem ko mi tavamo v temi identitetne krize, premeteno napihujejo naša medsebojna ravsanja in v naše vrste podtikajo vedno nove in nove razoroževalne strategije (metro, emo, itd.) ki nam odvzemajo še tisto trohico moškosti, ki smo se je oklepali. Veliko pametnejša in dolgotrajneša taktika od našega okornega ustrahovanja, ki je temeljilo na goli, fizični sili.
Kot dedec, ki je v tem trenutku nezdravo iskren, odkrito priznavam, da mi je žal časov, ko smo še bili glavni. Tisti tip, ki pravi, da mu ni, preprosto laže. Komu pa ne bi bilo žal a priorne pozicije moči, ki mu je bila podarjena že ob rojstvu??
Obenem pa razumem, da nas bodo ženske sedaj počasi in z užitkom stiskale v vedno manjši kot ter nas na koncu spremenile v svoje igračke. Tega jim ne zamerim. Prišel je njihov čas in treba je poravnati stare račune, ki se jih je (roko na srce) nabralo za lep pehar (dva, tri, štiri,…)
Prosim jih samo, naj bodo pri tem čimbolj nežne…
LP,
QUINTUS






6.01.2008 ob 22:47
podpisano in poštempljano. fin zapis kot le kaj.
6.01.2008 ob 22:56
Ja, žal a ne? In hvala…
6.01.2008 ob 22:58
ah, še dobro da smo ženske še vedno nežne.
Sam škoda, k vi cepci tega ne opazite TAKOJ
Sem se nasmejala…ej, mislim, da še vedno obstaja prostor na zemlji kjer lahko furaš tak stil življenja. Pa še dost blizu je 
6.01.2008 ob 23:05
Hmmm? Kjerkoli se ta paradiž že nahaja, mislim, da ne bo več dolgo vzdržal…
6.01.2008 ob 23:18
Malo južneje v kakšnem predelu se najde…ali pa na vzhdu, bi tudi lahk blo…samo imajo ravno tekmovanje v prelivanju krvi
6.01.2008 ob 23:20
Hehe… super zapis
Seveda se lahko odločiš za tradicionalni način življenja, kot pravi suši in še nikamor ti ni treba. Obstaja namreč še celo morje puhoglavih putk, ki priplahutajo na prvi plosk. Ni jih težko najti za razmerje niti za družbo niti kot šefice. Samo… za takega do skrajnosti iskrenega dedca to ni več izziv. Ali pač?
6.01.2008 ob 23:26
@ Marija - seveda, da ne. Moji plani so bolj širokopotezne narave in vključujejo hitro zdramitev moškega sveta, nenadno vojno napoved in ponovno osvojitev prestola………………………………………..hec.
@ šuši - joj to mi pa ne paše. Res, da sem dedec, imam pa tudi nekaj moderne pomehkuženosti v sebi.
6.01.2008 ob 23:31
Morda bi ti celo uspelo, tudi nekatere ženske so naveličane (straight!) tipov, ki imajo več kremic kot one same, do te mere, da bi se odpovedale prestolu (ki btw še ni padel, vsaj finančni ministri se dobro držijo).
6.01.2008 ob 23:38
A res? Jaz nimam niti ene kreme… prestol sem!
+ finančne ministre bo vsak čas odplavilo. Sploh pa kaj so oni v primerjavi z celo Evropo, ki jo obvladuje Angela in celo Ameriko, ki jo bo vsak čas obvladovala Hillary??(Dajmo Obama!)
7.01.2008 ob 12:30
@quintus:
Duhovita odslikava. Ampak ne skrbi. Še se bodo zadeve spreminjale. Upam. Ženske smo ga namreč v svoji jezi nad moškim svetom s postfeminizacijo fino usrale. Delamo več kot moški, prebijanje je še vedno težje, kar je spet izguba energije, šolski sistem je povprečni ženski rahlo bolj naklonjen, ker je nekreativen in slab, smo pa ženske v obdobju višje stopnje šolanja v povprečju rahlo bolj disciplinirane od moških, ki se jim takrat še neprimerljivo bolj divja, ampak to nič ne pomaga za kariero naprej. Nosečnost, rojevanje in zgodnje otroštvo potomca moramo podelat kar tako za mimogrede, sicer te v nobeni službi ne marajo preveč, če boš predolgo lenuharila doma in štepala bolniške. Počnemo stvari, ki so ženski veliko bolj mukotrpne, zato postajamo frigidne, zoprne, utrujene in napadalne. Da imamo menstruacijo, se sploh nihče več ne spomni. Da potrebujemo za svoje vzdrževanje več od moških, nihče ne pomisli, še huje, slabše smo plačane povečinoma. In vse to, ker si nismo še uspele pridobit spoštovanja in hkrati neodvisnosti od moških s svojo ženskostjo, ampak moškim dokazujemo, da smo jim lahko enake v vsem. Patetično.
7.01.2008 ob 15:02
dragi quintus, če imaš nostalgijo po dobrih starih mačističnih časih, se odpravi v katero od ortomuslimanskih držav, kjer je ženska še vedno sužnja svojega moža, ki ga mora prositi za dovoljenje, da lahko stopi na ulico in ki se je, če se slučajno odloči pobegiti pred svojim osebnim tiranom, lastni starši odrečejo. tam se lahko mirno zvališ v kavč, v roke namesto piva (slaba stran zavednih muslimanov je pač ta, da ne pijejo alkohola) stisneš pipo hašiša in nekje v polzavestnem stanju po mili volji renčiš svoje ukaze. ampak po moje bi ti kmalu postalo dolgčas.
7.01.2008 ob 15:28
@ simonarebolj - vem, da zadeva ni tako enostavna in črno-bela in da od dejanske enakopravnosti manjka še kar nekaj. Je pa res, da je trend takšen, da bo do tega slej kot prej (vsaj v zahodnem svetu) prišlo. Dejstvo je, da je žensk vedno več v politiki, vedno več menedžerk, sodnic, itd, itd. in da bo šlo, kar se deljenja kapitalske in politične moči tiče, za ženske samo še navzgor. Ne vem pa kaj misliš s tem, ko praviš, da ženske potrebujete več za svoje vzdrževanje…
@ kariel - ne straši me toliko misel na morebitni dolgčas, kot misel na doživljensko abstinenco od piva. Grozljivo….
7.01.2008 ob 15:28
[...] Marija 7.1. 2008 ob 15:28 pod miks Rahlo inspirirana na podlagi Quintusovega zapisa sem začela razmišljati o vlogi ženske v današnji družbi. Ne samo o tem, kaj smo. Tudi o tem, [...]
7.01.2008 ob 16:40
@quintus:
Ja, saj to je res, da gre trend tako in menim, da se bo temu primerno spet izkazal za sfiženega v smislu dejanske večje sreče posameznika. Podobno kot tehnologija. Čemu računalnik, če večina zavoljo tega dela več in dlje … Kaj mi koji klinac pomaga, da sem kvazi enakopravna, če moram pri tem živeti kot kakšen dedec, poleg vsega pa sama za mimogrede upravljat s svojimi specifično ženskimi tegobami, zaželeno jih je celo skrivat. Nismo vsi najboljši za vse in v vsem. S tako vrsto enakopravnosti pa osebno nisem zadovoljna, ker je samo ena kvazi demokratična oblika nespoštovanja do različnosti in posledičnega izkoriščanja, odvzemanja prave cene prioritetam, ki jih ženska ima v primerjavi z moškim … kot jih ima tudi moški svoje.
Hihihihi … Kar se vzdrževanja tiče, sem mislila preprosto, da več koštamo. Pojma nimam, zakaj so tamponi tako hudičevo dragi, kot da bi si morala sicer tlačit krpe pod rit. Še dojenček dobi vsaj kakšen paket plenic gratis … hehehe … Na primer. Potem je tukaj še določena oskrba, ki je vezana na kozmetiko in za žensko v njeni ženskosti nepogrešljiva za razliko od moških. Da ne omenjam spodnjega perila! Hudo potraten hobi, če ga sploh uporabljaš, za razliko od paketa gat za moške. Skrbeti je treba v vsakem primeru tudi za lase. Moški, če se mu ne ljubi, se lahko pač pobrije po buči in zato ne bo izpadel nič nenavadno. In še bi se našlo vezanosti na do neke osnovne mere - kategorijo “nujnost”.
9.01.2008 ob 22:33
Najhujš se mi zdijo tipi, k furajo neko gej pozo, takih k čist na glas razlagajo kok majo radi odtroke in nevem kaj ( mislm, sej s tem je vse ok če ma rd otrkoke, sam res se mi zdi patetično da se dec s tem hval sam od sebe). Tipi k majo najbrž težave odločt se kdo so oz kaj so, k ga gledaš niti ne veš a je gej a je streight al neki vmes.
Jz se strinjam s quintusom, da sm mal nostalgičen glede teh časov, pa ne zarad tega k je ženska za šporget oz. kej podobnga, kukr bi kdo to razumu. Jz izključno mislm, na komunikacijo med moškim in žensko. Da bi moški še zmer lovil svoje žene brez sramu, ne da bi se rabl depilerat pa puščat črtice pa bol da ne gremo v detajle…
Jz še zmer pravm kukr primitivno se bo tole slišal: Ženska je ženska, dec je pa dec, in ni mi všeč, da se to spreminja, da tipi nosjo roza majčke in da si ne upajo več stopt do ženske, ker se bojijo kako jih bojo zabile.
Tko k tapravga deca še zmer prvlač določena stopnja ženskost (to bi se lohk nanašal na prejšnjo objavo
bi mogla tut ženske določena stopnja moškosti. In upam, res upam, da nekatere še! Da se ne bo sramvala k dec prešvican pride iz fuzbala ne da bi se stušeru z gelom za tušeranje z vonjem sivke in blagodejnega učinka aloe vere za nežno kožo 
10.01.2008 ob 13:53
tadej - zakaj se ti zdi pa tako nujno ptrebna ta ločnica med gej in strejt izgledom? vse je družbeno pogojeno, včasih je recimo roza veljala za moško barvo, modra pa za žensko. tudi razlike med moškim in žensko nimajo toliko osnove v biologiji, kot se zdi na prvi pogled. delanje razlik med spoloma samo na osnovi tega, kdo ima penis in kdo vagino in kdo ima večje mišice in več ali manj testosterona je za moje pojme zelo omejeno. sploh danes, ko v zahodni civilizaciji nihče, razen nekaj lovcev z občutkom ogrožene moškosti, ne hodi več na lov. vsi delamo za preživetje in tudi reprodukcija je postala nekako postranskega pomena.
“Jz izključno mislm, na komunikacijo med moškim in žensko. Da bi moški še zmer lovil svoje žene brez sramu, ne da bi se rabl depilerat pa puščat črtice pa bol da ne gremo v detajle…”
- če je tvoja komunikacija z ženskami omejena na lov, potem se pač časi niso tako spremenili, kot bi si kdo mislil. welcome back to the stone age!
“Ženska je ženska, dec je pa dec”
- kaj naj rečem, lucky you, da imaš tako preprost in jasen pogled na svet. poznam precej ljudi, katerih spolna identiteta je precej bolj kompleksna in se v njih mešajo karakteristike moških in žensk. pravzaprav sem prepričana, da je z vsemi tako, samo nekateri so to svojo binarnost bolj uspešno potlačili in se prilagodili zakonu heteroseksualno omejene družbe.
kar pa se tiče “tapravih decov”, pa mene bolj kot vonj postnogometnega švica privlačijo inteligenca, duhovitost in karizma (vsaj na dolgi rok). ampak mogoče sem pač čudna…
za konec pa še citat teoretičarke spola judith butler:
“utajena moška homoseksualnost doseže vrhunec v povečani ali okrepljeni moškosti, za katero je ženskost nepredstavljiva in nepoimenljiva.”
10.01.2008 ob 21:33
@ kariel: V redu je no…
Po tvoje sem pač spolno zavrta oseba, ki ni prilagojena današnjemu načinu življenja… Pa še zmer se s kamni obmetevam…
Drgač pa sej ne pravm, da ljudje ne bi smel nost roza barve, sam jebi ga, da ni to več to.
Dons je bl važn, da si lep pa nešto između. Če pa še knjige bereš zravn, pa znaš kej pametnga povedat si pa že zmagu.
Sej razumem kaj si hotla povedat. Sam vseen nevem zakaj je dons tok težko vidt žensko enostavno v vsej svoji prvinskosti, al pa tipa če obrnemo situacijo?! Ne dons ti dec sam po seb ne more bit več vešč zato ker se ne brije po raznih predelih, k se pač ne spodob če ne poskrbi z agoščavo tm spodi, ker ljubavni tepih je itak ogabn, pol pa ti men povej kdo se od koga oddaljuje?
Ženske s svojimi zahtevami in se deci prilagajajo(mo) al tipi sami od sebe?
Pa nism ortodoksn konzervativc kukr si mogoče kdo misl, osebno me ne mot nobeden, sam osebno še vedno preferiram ženske k majo v seb določeno ženskost pa žensko energijo. Isto pa mislm, da bi lahko blo ženskam všeč na moškem da je dec ne pa oseba, ki se čedalje bolj približuje nasprotnemu spolu in je to ful fajn…Sej ne rečem, da je fajn da dajo dec neki nase, sam probi razumet, da mislm to v mejah normale (najbrž bo zdej nasledn vpr.- Kaj je pa zate normalno?)
Tut moja komunikacija ni omejena na lov-kdo bi si mislu, preber si par tem nazaj pod komentarje kaj si mislm o teh zadevah.
Če bo šlo pa tko naprej pa ne bo več utajene moške homoseksualnosti k bo itak vse isto! Pa ne me jemat, da sm mačist ker mi je to že samo od sebe primitivno, mislm da mam dost urejene poglede glede tega, vse k sm hotu rečt je blo da mi je še zmer bližje, take vloge seveda v mejah, ne da se vloge začnejo mešat oz zamenjevat, čeprov v končni fazi tut s tem nimam problemov če je folku to kul.
Pa morš vzet z rezervo, ker tekst je biv dost satirično napisan. LP
10.01.2008 ob 21:40
Aja še neki glede razlik med spoloma, da se dela ločnica samo v tem kdo ma penis oz. vagino? Ja nevem no. Do dons je biv to še zmer temeljni in izključni pojem za opredelitev spola. Ti k se na biologijo spoznaš bi to mogla vedt. Al ti je pa pač vseen dokler si kje na meti zapohana pa prodajaš ultraliberalne zadeve k se itak po sami logiki ne morjo veljat…
10.01.2008 ob 21:40
Bistvo si kar sam zadel….spanje na lovorikah.. Ženske smo se razvijale, moški pa velikokrat temu razvoju niso sledili.
Če smo se ženske lahko naučile “moških” opravil, kot je recimo služba in to ne da bi opustili svojih “zgodovinskih” opravil, se tudi moški najbrž lahko naučijo raznih malenkosti kot so gospodinjska opravila.
Bistvo je v tem, da se oboji razvijamo in si pri tem pomagamo ter dopolnjujemo.
11.01.2008 ob 11:14
tadej - gre pač za različno percepcijo. na biologijo se niti ne spoznam dosti, recimo pa, da se malo več ukvarjam s spolom in razlikami med biološkim in družbenim spolom. v biološkem smislu imamo pač samce in samice, ampak težava je v tem, da se vsakdo pač ne počuti tistega spola, v katerega se je rodil (najbolj ilustrativen primer so recimo feminizirani geji in možače). hočem reči, da je zadeva včasih precej bolj kompleksna kot pa enostavna biološka razdelitev. ampak ne bom več o tem. imava pač različne poglede, ni panike.
aja, pa mislim, da večini žensk (vsaj tistih, ki jih jaz poznam) ni pomembno, kako kosmat je moški, ali se brije ali ne in ali uporablja vichyjeve kremice ali ne. so pač tudi še pomembnejše reči…
pa srečno.
p.s. pa teh “ultaliberalnih zadev”, kot jim praviš, ne prodajam vsa zapohana na metelkovi. z njimi pridem na dan samo, če me kdo k temu (čeprav nehote) vzpodbudi.
11.01.2008 ob 18:08
@kariel:
Vse podpišem. Očitno sem tudi jaz čudakinja. Kar se “wellcome to the stone age” tiče, je pa res tako … še posebej od dejstvu, kako rado se zavoljo popreproščanja človeka, človeka enači z živaljo in pri tem seveda celo zlahka ignorira, kako kompleksen v pojavih je pravzaprav živalski svet. Bistveno pa je, da je človek bitje razuma in posledično duha. Kako težko nekateri sprejmejo, da to pomeni tudi odgovornost do uporabe te danosti in ne zgolj pavšalnega enačenja z živalskim svetom po potrebi. Lisica je lisica, lisjak pa lisjak! … hehehe … Pri čemer ima vsaka žival celo svoje zelo omembe vredne specifike. Lisica baje v neugodnih preživetvenih razmerah praviloma avtosugestivno poskrbi, da spontano abortira ali skoti mrtve mladiče. Ni znanstveno dokazano, kako ji to uspe, kot ni dokazano, zakaj v resnici se delfini koljejo med sabo, ali zakaj na jajcu čepi pingvin in ne pingvinka, ko je treba poskrbet za futer …..
11.01.2008 ob 20:56
Očitno sem tudi jaz čudakinja.
Najbrž si res…